Min dag i Borlänge

Åkte ifrån Mockfjärd vid 11 snåret och kom till Borlänge vid 12.
53kr buss inte okej!
Knatade mellan stationen och Kupolen hur många gånger som helst, ja något måste man väl fördriva tiden med.
Satte mig på en bänk när jag kom till Borlänge och andades ut och tog mig en funderare.
De var då min nya favorit kom... Gubben i basker och käpp i handen.
Han sa att han vart ledsen utav att se mig ledsen och gav mig en cigg och sa något med stil "De är en dag imorrgon också" minns inte riktigt vad han sa, men jag vart gladare i alla fall.

Gick till Lidl och hittade 20kr utanför dörren, röta!
Köpte energidricka och kinder maxi och ett äpple. Man kan få mer för 20kr än vad man tror.(specielt om hon i kassan stöter på en)

Sen efter en timme sittandes vid kupolen smsar Matilda mig och frågar vart jag är, så vi hängde lite och hon visade mig runt i stan.
Sen drog hon till sina polare och jag vart ensam igen.


Gick omkring och virrade bort mig ett par gånger (3-4 gånger)
sen efter några timmar kom Lillebror och lekte med mig, men vägra lämna Kupolen, ofta han trodde jag ville vara där mer än vad jag redan vart?

skrev en tacklista på tåget för jag hade så jääävla tråkigt!
så...

Tack till:

Gubben med baskern som bjöd på cigg och visdommar.
Znövit
Lillebror
Matilda
Emma kung funk gung
Anders
Sanna
Den som tappade 20kr utavför Lidl
Anders

Well... nytt kapitel i mitt liv börjar om några timmar.
tänker köra en restart imorrn.
Så fuck off and die motherfuckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Tuggad